Hört

Nedanstående avlyssnades av en bekant till mig på Malmö Högskola, av alla ställen. Två personer samtalar om det stundande valet:

A: Jag blev igår uppringd av en sån där automatisk uppringning och det som spelades upp var Göran Hägglunds röst som ville att jag skulle rösta på honom. Jag tänker ringa till Socialdemokraterna och klaga, jag vill inte ha sådana där telefonsamtal!

B: Men varför ringer du till Socialdemokraterna?

A: Göran Hägglund är socialminister!

B: ???

A: Ja, socialminister, alltså socialdemokrat!

Plötsligt har detta med upplyst despoti blivit mycket mer intressant…

Lämna en kommentar

Filed under Kultur och nöjen, Politik

Kommentera

