Julidebatt i Aftonbladet

Det är ovanligt att personerna på kulturparnassen debatterar någorlunda sansat, men jag anser mig nu funnit en serie inlägg som är intressanta i ett omdebatterat ämne, egentligen gäller det debatten om “ta debatten”-debatten. Det hela har avlöpt i Aftonbladet, den intresserade kan följa det hela kronologiskt nedan.

Det började med Åsa Linderborg 1 juli med SD – Nya högerpartiet.

Petter Larsson var 3 juli skiljaktig med Kris förklarar inte högerradikalism.

Håkan Blomqvist har 15 juli invändningar mot Larsson med Sönderfallets bruna frukt.

Larsson replikerar 17 juli med Kulturkampen.

Det hela avslutas idag 30 juli med Europa i ständig kris  där först Blomkvist reagerar och därefter Larsson får sista ordet.

Det är befriande att detta sker under sansade former i endast Aftonbladet eftersom det håller borta de blåögda liberala stolpskotten anställda på borgerlighetens drakar, vilka naturligtvis hade varit blinda för en del förklaringsmodeller utanför den liberala godnattsagans värld. Mina kära läsare kan nu förkovra sig med en länklista som är lite bättre än Aftonbladets egna, hoppas jag.

Petter Larsson  har dessutom lärt mig ett nytt roligt ord. Blåsfiskbreddning, använt i “Kulturkampen”. Ska  ta  till mig, och försöka att inte göra mig skyldig till själv. 🙂

Leave a comment

Filed under Kultur och nöjen, Massmedier, Politik

Leave a Reply

