BF1942

Detta epokgörande spel roade på sin tid undertecknad i högsta grad. Tänk att kunna köra stridsvagn och flyga i ett spel, på det sättet. Mycket riktigt blev det världssuccé och gjorde att DICE blev rikt.

Nyligen upptäckte jag att EA till 10-årsjubileet lagt ut spelet gratis. Roligt, man känner sig som hemma! Men tankarna går också till den tiden och nyligen hittade jag när jag städade en gammal utskrift från forumet i min dåvarande ”klan”, fast på den tiden spelade jag under klantaggen [STASI], en klan som var fejk och bara hade två entusiastiska medlemmar, jag och en ung man som kallade sig Galning. (vi spelade också CS, eftersom BF inte kom ut förrän strax efteråt)

Utskriften finns nu som pdf upplagd här.

Håll till godo Galning?

Lämna en kommentar

Filed under Kultur och nöjen

Kommentera

