Angst!

Ledigheten är slut. I morgon är det kanske inte läge att sjunga ”I don’t like Tuesdays”, men det är inte långt bort. Vad har jag då gjort under den välbehövliga pausen från innanförskapets paradis?

  • Knappt läst nåt
  • Lärt mig bygga en monsterfälla med timer av redstone i Minecraft
  • Spelat mellandagsturnering i schack i Ekeby
  • Firat min mors åttioårsdag
  • Satt upp gardinstång som trillat ner hemma hos min mor
  • Bytt lampa i min mors gårdsbelysning (intellektuellt krävande, faktiskt)
  • Gått på restaurang med min familj (fyllde dessvärre år själv också)
  • Sett alldeles för många avsnitt av medelmåtteserien Dexter (helt lagligt på Netflix)
  • Gått i solsken till Värpinge, genom ravinen och tillbaka (fick inte ont någonstans)
  • Köpt julgran
  • Klippt ner julgran
  • Kastat julgran hos SYSAV
  • Inte orkat blogga
  • Varit sur på min son (typ 47 gånger, liksom)
  • Glatt mig åt att Alliansen suger
  • Kollat på fruntimmer på teve (jävla konstigt att det är proppfullt med norskor i skidspåren…?)
  • Som vanligt konstaterat att firandet av det lilla jesusbarnet verkar uppfunnet av en kapitalist

Men det hela har varit trevligt, jag kan citera en USA-film som handlar om ett filmteam med problem där i slutet av inspelningen regissören sammanfattar med ”What the hell, it beats working!”. Allt kunde också vara värre, mardrömmen är att jag hade skadat hjärnan allvarligt i en olycka, blivit riktigt dum i huvudet och följaktligen börjat rösta borgerligt.

Mellandagsturneringen i snabbschack i Ekeby kan få en extra kommentar. Den arrangeras årligen av Skromberga Schackklubb i Folkets Hus Flamman. Detta Folkets Hus är helt underbart, borde k-märkas inte minst för sitt lilla bibliotek från seklets början med tummade volymer av Marx, Bebel och Bernstein. Det gick inte så bra för undertecknad, förlorade mot två bröder. De är 9 resp. 11 år gamla.

Lämna en kommentar

Filed under Diverse, Egna familjen, Kultur och nöjen

Kommentera

