Ibland har man tur

Eftersom jag sitter och slösurfar på jobbet (väntar på en student som jag ska hjälpa om fem minuter) och eftersom jag nyligen uppskattade Johan Croneman i DN och hans ilskna krönika, har jag slagit upp en av hans gamla sågningar. Programpunkten “Hela Sveriges fredag” har inte fallit min nye favorit på läppen. Men nästan ännu roligare än Croneman själv är en av kommentarerna (jag läser sådana ibland) från signaturen Maven:

Tack Croneman. Efter programmet provade jag att knyta skorna bara för att kolla om jag var lika korkad som SVT verkar tro att jag är. Det gick. Lättad hängde jag ett badlakan över TV:n för att slippa flashbacks av ångesten som blotta apparaten framkallade. Kan ta bort den nu. Hade man knäppt på en av reklamkanalerna hade man ju haft garden uppe, men den här skruvade sig rätt in i hjärnbarken.

Varför har jag haft tur? Enkelt: jag hade inte den blekaste aning om detta programs blotta existens. Det kunde gått riktigt illa om jag suttit ner ens några minuter, tydligen. Kanske säkrast köpa ett stort badlakan, om något liknande kommer att sändas nu till hösten.

Leave a comment

Filed under Massmedier

Leave a Reply

