En dag i Ivan Denisovitjs liv

Eller rättare sagt flera dagar. Anledningen till att mina fåtaliga läsare inte fått njuta av välunderbyggda åsikter på ett bra tag, är att min arbetsplats håller på att omorganiseras och flyttas. Tydligen är det ett litet antal fångar som har kapacitet att flytta ett laboratorium, jag är en av dem. Således har det blivit långa kvällar och ibland 12-13 timmars arbetsdagar. Som lök på laxen (ej norsk lax) är gubben dessutom behäftad med ålderskrämpor, något jag aldrig i min vildaste fantasi trodde kunde drabba en riktig kommunist.

Visste ni för övrigt att jag är en av få akademiker som vet i vilken ände på hammaren man slår med? 🙂

Leave a comment

Filed under Jobbet

Leave a Reply

