Fredrik och ryssen

Undrar om Fredrik den Onde läser min blogg i smyg? Troligen inte, men för en gångs skull är jag nöjd med borgerlighetens galjonsfigur. Varför framgår av denna artikel i Aftonbladet. Tydligen har han varit på ett av sina ”folkliga” besök:

– Nu sker en militär upprustning från en mycket låg nivå i Ryssland. Det finns varken vilja eller förmåga att rysk krigsmakt ska anfalla svensk terräng och hålla den.

Enligt statsministern har Ryssland sina militära ambitioner på annat håll än Sverige.

Jag hoppas han står emot det militärindustriella komplexets dimridåer. Samt vidhåller att Krigsmaktens ”behov” är ett särintresse som alla andra.

5 kommentarer

Filed under Krig och krigsmakt, Politik

5 responses to “Fredrik och ryssen

  1. Och hur ställer sig den glade kommunisten till att ha kommersiell reklam på sin hemsida?….

    • Den glade kommunisten är för det första sällan glad, snarare i ett konstant depressionstillstånd eftersom han lever i en verklighet kapad av borgerligt propagandamaskineri. Reklam? Möjligen, eftersom länkarna till de fåtal böcker jag hinner läsa pekar på Bokus sida. Kommersiell? I så fall endast i den meningen att Bokus verkar i vinstintresse, själv får jag naturligtvis inte ett öre. Dessutom är Bokus ägt av KF, enda störande grejen är att det en gång i tiden grundades av Leander och Malmsten…
      Är du nöjd med svaret?
      När får jag mitt gratis glas tysk öl som du utlovat?🙂

  2. Prof. Hans Roslin beskrev sig själv så här (och jag kände igen mig själv och förmodligen även dig): ”Jag är en sann pessimist! jag blir häpet överraskad när någonting fungerar som det var tänkt”. ”Pessimisten präglas dessutom av en sund och befogad skepsis mot vedertagna ”sanningar”, uppblåsta myndigheter och självcentrerade besserwissrar” ”För att stå ut med denna dystopiska världsbild är pessimisten dess bättre utrustad med en utpräglat drastisk och självironisk humor som uppskattas av åtminstone likasinnade”.
    Ölen serveras så fort vi ses,,,,,,på min nota.

  3. Och vad gäller annonser så är det faktiskt så att det poppar upp Google adsense annonser allt som oftast här,,,,men det är väl ett virus ni fått in…

    • Jag har inte gjort några inställningar medvetet som på något sätt orsakar dig detta. Dessutom ser jag aldrig något sådant när jag kollar min sida från någon annans dator. Jag vet inte ens vad ”adsense” är för något, har inte sett något liknande heller när jag besöker andra wordpress-bloggar.

Kommentera

