Det grymma spelet

Det gäller schack. En kille jag känner har slutat spela eftersom ”när man satt bort sig är hela dan förstörd”. I dag spelade jag för mitt lag på sjundebordet. Jag är glad (nåja) amatör och har 1617 i rating, min motståndare klart bättre med 1767. Jag har som vanligt visat ganska dålig förståelse för spelet och har förlorat en bonde. I nedanstående ställning är svart vid draget:

NN

BN_Juul

barnilsson

23… e5 24. Se4 (jag tänker att jag gratis kan få springaren till en bättre ruta…) Sd6???

Sedan var det bara för honom att ge upp efter mitt nästa drag. Han tog det bra, trots att dagen var förstörd, faktiskt.

Lämna en kommentar

Filed under Kultur och nöjen

Kommentera

