Skräckväldet

Nej, det gäller inte Robespierre. Inte USA heller.

Det gäller melodifestivalen. Hur illa jag än tycker om DN och deras pissliberalism måste jag ibland läsa nätupplagan för att hålla mig underrättad om ”fiendens musik”. I morse råkade jag läsa Croneman här. Jag kan inte hitta något att invända mot, karln har dessutom en del innovativa formuleringar vilka jag kommer att försöka lägga på minnet. Troligen börjar han, liksom vissa andra, bli gammal och grinig. Men det är i sin ordning när man har klart för sig i en fullständigt totalpantad omvärld. Ivan Denisovitj hade det lättare, han förstod åtminstone vad som pågick och varför.

Med tilltagande ålder blir jag själv alltmer som gubbarna i Grumpy Old Men och som kemisten i Breaking Bad, första avsnittet. Troligen blir det min död, men hellre det än att vara en mjäkig gungstolsgungande pissliberal som har som slutmål att sitta och uggla i ett kategoriboende.

Lämna en kommentar

Filed under Kultur och nöjen

Kommentera

