Ruzzle

Jag är ingen anhängare av vare sig läsplattor, i-telefoner, ansiktsbokstramset eller twitter. Bara det faktum att Calle Bildt leker “i-takt-med-tiden” är ett gott skäl att hålla sig borta från det senare.

Sambon har dock en läsplatta och motvilligt måste erkännas att jag börjat vanemässigt låna den. I helgen blev beroendet värre, eftersom jag på den hittade ordkombinationsspelet Ruzzle. Svårt vanebildande! För den som vill vara “effektiv” på jobbet är det troligen värre än produkter som innehåller THC. (tipsade just min rumskamrat som har en i-telefon och han har inte gjort ett skapandes grand på över en timme)

Det värsta är att jag får stryk av ungdomar. Eller rättare sagt, barnens kusiner. En ung dam i 20-årsåldern bankade mig alltså i tre ronder med 900-375, 920-412 och i sista 1945-765, typ, liksom. Tror inte hon fuskar heller. Jag får väl skylla på åldern, som vanligt.

Leave a comment

Filed under Diverse, Egna familjen

Leave a Reply

