Hanky panky

Min kära sambo och jag har under en följd av år i vissa sammanhang använt uttrycket “hanky panky”. Det snappade jag upp för länge sedan, eftersom en kille jag stiftade bekantskap med på 80-talet ständigt använde det. Döm om min förvåning när min sambo varit på något ställe (vet inte var) och sett en kampanj som hade något med Twilfit och Hanky Panky att göra! Hanky Panky är tamigfan ett varumärke!

Det visste ingen av oss om. Tills nu. Lite intressant är det dock att i det religiöst förvirrade och åtminstone på ytan väldigt pryda USA går detta hem. Om man skulle försöka hitta på ett svenskt varumärke med samma innebörd skulle det direkt dödas av särartsfeministernas mediala stöttrupper. Förslag?

Leave a comment

Filed under Diverse

Leave a Reply

