Strukturella mördare

Vid sena kvällar under många år har jag med kamrater förfasats över dumhetens diktatur i Stockholm rörande en specifik fråga. Eftersom mitt nya nät-husorgan uppvisar en notis om detta sökte jag på hur länge vi de södra delarna haft koll på läget, d.v.s. har haft ansvariga som skitit i de moraliska pekpinnarna och gjort det som är både medicinskt och moraliskt rimligt. Mycket snart hittar jag denna lilla historik.  Förra året var det alltså 25-årsjubileum. Om nu högerns blinda moralister i Den Kloka Hufvudstaden får tummarna loss och i god demokratisk anda genomför något man är motståndare till, betyder detta att ett återkommande ojande och skrockande över ett antal öl kommer att upphöra, alternativt ersättas med motsvarande verksamhet över hur korkade stockholmarna var förr, på den mörka medeltiden. Framförallt kommer ett icke föraktligt antal människor med narkotikaproblem att räddas till livet. Det man undrar är hur många liv dessa 26 år kostat beroende på dummoralism och hyckleri?

Förresten anser jag det farligt att dricka vatten. Det är inkörsporten till att dricka öl, eftersom alla som blir ölmissbrukare någon gång i ungdomen druckit vatten.

Lämna en kommentar

Filed under Politik

Kommentera

