Standardhälsningen

De flesta arbetsdagar börjar eländigt, kanske i synnerhet måndagar. Jag tog bilen, eftersom jag behöver köra ett tjänsteärende under dagen. Vid parkeringsautomaten kommer en kille från en annan avdelning efter mig och frågar:

– Hur är det?

– Förtvivlat! Det är borgerlig regering, Fredrik den Onde är statsminister.

– Jag kan inte annat än hålla med…

Jag får min biljett och går för att lägga den på plats, då hör jag bakom mig:

– Det var ett jävligt bra svar, faktiskt!

Jag kunde inte annat än tacka. Samt konstaterar att vissa måndagar är bättre än andra.

Lämna en kommentar

Filed under Diverse

Kommentera

