Lööf försöker stoppa tillbaka tandkrämen i tuben

Centern har haft möte. I 4 timmar. Därefter gäller det för partiledaren att ”tala till folket” för att försöka övertyga dem om att det faktiskt går att stoppa tillbaka tandkrämen i tuben. När jag lyssnade på Ekot 16:45 igår (2013-02-01) fick hon komma till tals:

Och här är en hälsning till den samlande (sic!) vänstern! Våga inte kalla mig hård, kall och nyliberal! Lägg inte åsikter i min mun! Vill ni ha en fajt om rättvisa och solidaritet: Välkomna, handsken är kastad.

Om jag är lite snäll antar jag att hon menar den samlade vänstern. Men jag kan faktiskt inte definiera den vänstern, men det kan kanske Center-Lööf? Enligt mig har vänstern inte varit samlad sedan 1914, i bästa fall, vilket är det stora problemet. Kastade handskar är lite löjligt och ålderdomligt, men jag gissar att det är i linje med att återgå till traditionalismen. Att börja dilla om solidaritet i centerpartiet är kanske lite ihåligt, men möjligen i linje med Alliansens totala strategi att lägga beslag på gamla värdeladdade ord från fiendesidan. Nåväl, jag tänker inte dra upp henne ur vaken nu heller.

Till Annie Lööf: Du är hård, kall och nyliberal!

Kolla! Jag vågade!

2 kommentarer

Under Politik, Politisk ekonomi

2 svar till “Lööf försöker stoppa tillbaka tandkrämen i tuben

  1. Pingback: Annie Lööf ohjälpligt på väg utför? « LARS P SYLL

  2. Pingback: Annie Lööf ohjälpligt på väg utför? « LARS P SYLL

Kommentera

